Europa 2014. Cap. 1 – Viena

Mult asteptatul concediu de anul acesta a fost planificat in perioada concursului de la Chamonix despre care vom scrie in urmatoarele zile (sper). Cum concursul se desfasura la sfarsitul lunii august si cum noi trebuia sa fim in Bucuresti imediat dupa aceea, ne-am planificat vacanta inainte de concurs, numai bine pentru relaxare si pregatire psihica. La final ne-a placut atat de tare incat ne-am propus ca fiecare concediu de vara sa fie organizat in preajma unui astfel de eveniment. Vom vedea.  Ziua  1 ,miercuri,  20 august 2014 Plecam cu noaptea-n cap, pe la 4:30 de dimineata.  Avem emotii si o multime de asteptari de la aceasta excursie, insa pentru inceput avem in fata muuulti km. Ajungem la granita in jurul orei 13.30, dupa aproximativ 9 ore de condus pe soselele noastre,  timp care a inclus si  o pauza de masa la Arad. Daca aveti de gand sa mancati in centrul Aradului va recomand cu caldura sa nu alegeti terasa Pergola. Am mancat aici o salata (eu) si o pizza (Bogdan), ambele au avut un gust dezamagitor si un pret piperat. Plus ca am avut parte de prima nota de plata comunicata verbal , fara o hartiuta scrisa de mana, fara bon, nimic. De cum iesim din Romania drumurile noastre se transforma in autostrazi. In Ungaria drumul e lin si slab circulat. Cum intram in Austria cum se aglomereaza treaba si 3 benzi devin ineficiente.  Pe multe portiuni se lucreaza si se creaza astfel ambuteiaje.  Intr-un final ajungem la camping in jurul orei 17.30. Punem cortul si incercam sa ne plimbam putin prin imprejurimi dar suntem destul de departe de centru, eu nu ma simt tocmai bine si se aduna si niste nori negri pe cer asa ca lasam plimbarelea pe zilele urmatoare.  Numai bine, cum ajungem la cort cum se  pune ploaia.

DSC01862

camping Viena

Descrierile campingurilor precum si listele de preturi le vom detalia intr-un post ulterior. Ziua 2, joi, 21 august 2014 Principalele obiective pentru ziua a doua au fost gradina zoologica pe timpul zilei si Prater pe inserate. Gradina Zoologica (Tiergarten) se afla pe domeniul imperial Schonbrunn si reprezinta acea categorie speciala de obiective care este abordata in mod obligatoriu de familiile de turisti cu copii la bord.  Insa acest loc reprezinta la fel de multa incantare si pentru adulti, fiind o gradina foarte spatioasa, gandita si pentru confortul animalelor, nu numai pentru bucuria vizitatorilor. Zoo Viena este cea mai veche gradina zoologica si se pare ca in 2010 ar fi fost desemnata si cea mai buna din Europa. Va puteti rezerva linistiti o zi intreaga pentru o vizita aici, mai ales daca stiti germana pentru ca toate placutele cu informatii despre animale sunt numai in limba lor. Pe noi ne-a scos faptul ca nu stiam limba, asa ca 4 ore ne-au fost suficiente sa admiram toate cele 500 de specii de animale cu care se lauda aceasta rezervatie. In interior se afla deasemenea cateva mini terase si covrigarii/gogoserii  in cazul in care vi se face foame. Nu am sa insir aici toate animalutele vizitate (nu am cum) insa voi puncta cateva locuri din care nu as mai fi plecat. In primul rand ar fi sera imensa pe care au amenajat-o in stilul unei jungle tropicale, unde se aud tot felul de zgomte si unde esti inconjurat de vegetatie inalta, iar pe deasupra ta zboara tot felul de pasarele. In traseul nostru prin aceasta jungla trebuia sa trecem la un moment dat printr-un mini-tunel in care era bezna. Cele cateva lumini slabe aflate pe pereti iti permiteau doar sa vezi ca acea camaruta de trecere era plina de lilieci care zburau in voie. Nu va spun ca am trecut cu inima purice pe acolo… Apoi ar fi de vazut neaparat ursii polari pe care ii puteai admira din mai multe directii ( chiar si de sub apa ), pinguinii, ursii panda si panda rosu, lupii. La elefanti am prins ora de masa si a fost o adevarata placere sa-i vezi necajndu-se furandu-si mancarea unul altuia.  Interesant este faptul ca la intrarea in gradina, ca si in dreptul fiecarui tarc al animalutelor, este trecuta ora la care iau masa…poate fi un spectacol in sine..

DSC01803

sa ne aranjam penele

DSC01813

Bogdan si puiul de elefant

DSC01817

cea mai eleganta prezenta de la zoo..

DSC01819

furnicile ofereau un intreg spectacol

DSC01825

„uite ce mananca broastele astea de traiesc atatia ani!”

DSC01826

o girafa, doua girafe!

DSC01828

pandutzu era lenes

DSC01829

cerbul pui

Poate multi dintre turisti vor considera ca sunt multe alte locuri care merita vizitate in Viena (pe buna dreptate),  insa daca aveti mai mult timp de petrecut aici sau daca nu sunteti la prima vizita, va recomand cu caldura gradina zoologica. Nu veti intalni nici un animal trist si nu veti avea nici o clipa senzatia ca animalele sunt prost hranite ori neingrijite, ca in multe alte gradini. Calitatea amenajarilor transforma gradina intr-un loc placut in care descoperi animalele in bucatica lor de mediu natural. Biletele le-am cumparat de pe net in ideea de a evita cozile, insa cand am ajuns noi (in jurul orei 9-9:30) nu era deloc coada. Pretul biletului a fost de 15.50 euro/pers. Dupa ce ne-am mai plimbat putin si am luat masa in parc pe iarba, ne-am intors la cort pentru a ne odihni vreo 2 ore. Se simtea oboseala dupa lungul drum din ziua precedenta plus ca in Prater trebuie sa fii bine dispus.

DSC01837

Schonbrunn in spate

Prater este un reper semnificativ pentru Viena. Pur si simplu nu ai cum sa nu stii de el. Imensul parc de distractii functioneaza din 1766 (?!!!). Bogdan mai fusese o data aici, insa mare parte din atractii nu functionau atunci, asa ca era la fel de curios ca si mine. Intai de toate am dat un tur al parcului sa vedem ce si cum. Atractii sunt multe, pentru toate gusturile si preferintele, sunt si multe restaurante, desi nu le vad rostul…oare vin si oameni care nu se dau in nebunii? Sau au stomacul atat de tare?!

Intrarea in parc este libera dar se plateste pentru fiecare atractie in parte. Bineinteles ca exista si aici o roata imensa de unde poti admira Viena, insa cum noi nu am venit pentru lucruri din astea “linistite”  am ales sa admiram orasul dintr-un soi de lanturi. Stiti lanturile alea in care ne urcam cand eram copii si ne invarteau in cerc? Fix asa arata doar ca te ridica la 117 m si te invart acolo. Dupa proaspata descoperire din aceasta vara (aceea cu rau de inaltime) primul impuls a fost sa zic ca eu nu ma urc in dracia aia. Insa Bogdan era atat de convins ca nu trebuie ratat incat mi-am calcat pe tot raul si m-am suit cu el. Si a facut toti banii! Daca sunteti curiosi iata-l! [pret 5 euro/pers.]

Ne-am dat apoi in Volare, pe care noi l-am numit SuperMan. Il gasiti aici.Este un montagne russe in care stai pe burta, atarnat si cu mainile in fata, in timp ce capsula bobineaza de ametesti [pret 4 euro/pers]. Apoi a urmat tot un soi de montagne russe care parea ok de pe margine, insa nu a fost deloc asa. Te ridica usor cu spatele pana ajungi  intr-o pozititie aproape verticala si apoi iti da drumul. Efectiv simti ca pici in cap. Dupa aia te ruleaza ca pe clatita de cateva ori si urca. A doua parte a distractiei e la fel, doar ca te da cu spatele [pret 4 euro/pers]. Lui Bogdan i s-a facut rau in dracia asta si cat am stat apoi langa sa-si revina ne-am tot amuzat de oamenii care veneau incantati aici si se dadeau jos pe sapte carari, albi la fata.

Ultimul loc in care ne-am mai incumetat a fost “Dino Tour”. De pe afara arata ca o cladire decorata cu dinozauri asa ca n-am stiut la ce sa ne asteptam.  Dupa cum ii spune numele, e un tur unde te astepta o mini proiectie de film, o “calatorie” intr-un tren al groazei si o trecere pe un pod ingust din funii peste un „taram” al dinozaurilor, cu dinozauri in marime naturala care se misca si rag si cu vulcani care erup. Frumos, dar pentru copii . 🙂 [pret 3 euro/pers]

Costuri: Biletele pentru transportul in comun le-am luat de la camping : 7.60 euro/pers. [valabile 24h pe toate liniile de transport – autobuze, metrou]

Next Day – Salzburg – orasul de care ne-am indragostit.

Cristina,

Un gând despre “Europa 2014. Cap. 1 – Viena

  1. Pingback: Europa 2014. Cap. 2 – Salzburg, orasul de care ne-am indragostit | Cu rucsacul in spinare

Lasă un comentariu