Barcelona – Love BCN

Cand: 22 – 27 martie 2017
Scop: Barcelona the City
Quote: Or catalana you do yes or catalana you do no. If catalana so and so you can’t read the bus timetable

Orasul asta mi-a trezit mai multe sentimente amestecate. E frumos, dar nu cel „mai”, e din toate cate putin si parca pe ici pe colo mai merge luat la pila. In principiu, mi-a placut si cu siguranta o sa ma intorc; asa, de-al dracu si de’ambitios si pentru un meci cu Real Madrid.
Am plecat din Barcelona cu senzatia ca am lasat ceva neterminat sau ca nu am descoperit cu adevarat acele lucruri care personalizeaza / individualizeaza acest oras. Drept urmare, acum, la o saptamana distanta, sunt un pic confuz… centrul gotic, plaja, multi gay, arcul de triumf, stadionul, montjuic, #LimbaCatalana, Sagrada si Parc Guell. Cam in ordinea asta.

Aeroport to the city: Exista un autobuz direct, sa-i spunem: Aerobus, la fiecare 10 minute atat din Terminal 1 cat si din Terminal 2. Biletul costa undeva in jurul a 11 euro daca iei dus – intors iar conditiile sunt ok: inclusiv rastel pentru bagaje. Timp aproximativ 20-30 minute pana in Piata Catalunia – centrul civilizatiei. Exista si varianta la 2-3 euro, dureaza cam 1 ora si are program mai rar. Nu stiu prea multe detalii, eu am ars-o high life intr-un mercedes albastru si la dus si la intors.. Aerobus :))

17821415_1486996114665092_1536870416_n

Joi 23 martie
Avand in vedere ca am jumatate de zi doar pentru mine, aleg sa ma alatur unui „Free guided tour”. Este o experienta pe care am descoperit-o anul trecut (2016) in Brugges, Bruxelles si Ghent. Ce e fain la toata treaba asta este ca aflii cateva povesti despre locurile pe care le vizitezi, aflii pe unde sunt barurile si restaurantele faine frecventate de localnici iar cu putin noroc socializezi si cu alti oamenii din diverse alte parti ale lumii. La final platesti un tips in functie de cat de mult ti-a placut ( 5 – 10 euro). Plimbarea de astazi ne-a trecut prin centrul gotic avand ca principale obiective: Catedrala din Barcelona, monumentul ce elogiaza turnurile umane, Basilica Del Santa Maria del Pi, Basilica Del Santa Maria del Mar, o scurta istorie despre inchizitie, Christopher Columbus, intemeierea Barcelonei si ceva influente mai noi privind dorintele de independenta ale Cataluniei. Desi adevarul istoric spune ca Barcelona a fost intemeiata de cartaginezi si transformata in castru de catre romani, personal prefer legenda conform careia Hercule insotit de o suita formata din 9 (noua) barci a plecat din Grecia cu ceva treaba. Pe drum, una dintre barci s-a pierdut iar Hercule, baiat gigea, s-a intors din drum pentru a cauta si salva echipajul. Gusterii au fost gasiti undeva la plaja iar cand a fost vorba de a pleca mai departe in calatorie raspunsul a venit prompt „stai bre nea Hercule, sa ne hodinim la soare, mai vedem noi de maine, poimaine”. Prin urmare si-asa deci, era vorba despre greci.. :). Alegere numelui a fost simpla „Barca Nuevo” – a noua barca.

Dupa amiaza si seara ne-am petrecut-o hoinarind pe strazi, de data asta in compania lui Dragos & Andra impreuna cu cativa prieteni din facultate ai acesteia. Am mancat ceva traditional intr-un pub din zona Barceloneta iar apoi am continuat cu cateva beri in „Sor Rita” :)) (hai un search pe Google)

Vineri 24 martie
Ne plimbam spre Sagrada Familia, punctul de referinta al orasului, insa nu intram deoarece accesul se face doar la anumite intervale orare si asta ar insemna sa asteptam destul de mult. Next stop: Camp Nou. Intru doar eu si Dragos, ne pozam, ne invartim, e clar ca trebuie sa venim la un meci. Daca se inventeaza masina timpului ne luam bilet la Barcelona – PSG (revenirea).

Avand in vedere ca a doua zi trebuie sa ne prezentam la cursa de Marathon – Ultra Trail Barcelona (despre care am scris aici) am mers pe un pranz italian cu pizza undeva in apropiere de stadion. Surpriza maxima a fost cand proprietarul barului ne-a povestit cum a terminat cursa aceasta de 3-4 ori pana acum. Esti de-al nostru baietas dar hai cu pizza aia!
Ei, si de aici… cu burta plina si un pic obositi am cautat autobuzul de Begues. Cica pleaca din Piata Spania. Piata Spania e cat un orasel de tara din Romania. Autobuzul ajunge aici doar Sambata si Duminica. Scrie si in orar, cinstit. Noi avem un spaniol in echipa asa ca stam relaxati, ne doare la basca. Problema e cand spaniolul stie doar spaniola si nu stie si catalana. Ii dam sa citeasca orarul de bus, pauza.

E ceva complicat acolo. Sunt vreo 3 linii cu 7 cuvinte… toate in catalana, ce-ai facut Bobitza? Unde ai vazut tu sa se inteleaga un moldovean cu un ardelean ?

Ne descurcam intr-un final. Facem o legatura romaneasca cu 2 autobuze si vreo 2 km de mers pe jos. Pana am ajuns la pensiune in Begues s-a intunecat, s-a plouat, s-a alergat, s-a de toate. Si-am fi putut inchiria o masina. Si-am fi putut lua un taxi. Dar ce-am fi povestit?

Sambata 25 martie – Ultra Trail Barcelona – povestea aici
Tot azi concluzionam ca mancarea pe la baietii astia e de vise rele. Tapas, Tapas. Pana si cartofii prajiti belgieni cu multa maioneza imi par mai apetisanti decat draciile astea servite in catalunia (stiu ca pozele alea de mai sus arata intr-un fel insa e doar o exceptie, parol).

Duminica 26 martie
Ziua a fost mai mult de leneveala. Eu am mers la acvariu sa vad rechinul alb iar ceilalti fix pe plaja la somn. Desi obosit, incerc sa o iau la pas cat mai mult si mai dau o tura prin centrul gotic. Pe dupa amiaza facem cu totii o plimbare pe Montjuic iar seara mancam o clatita servita de Johnny Deep (sosia lui mai tanara) si mai cunoastem cativa spanioli. Cand crezi ca le-ai facut pe toate in viata mai apare cate ceva… trebuie doar sa belesti ochii si sa pui intrebari curajoase :).

Luni 27 martie
Raman singur pentru ziua asta intrucat ceilalti au avut avion fie cu o seara inainte fie de dimineata asa ca nu-mi ramane decat sa mai bifez cateva dintre atractiile turistice. Sagrada Familia si Parc Guell.
Sagrada mi-a creat un sentiment de confuzie. De la exterior mi se pare un mare kitch. Are atatea elemente, diverse figurine, briz brizuri, texte, ferestre si piloni incat ai senzatia ca spaniolii astia au dus caterinca la alt nivel. Personal, mi se pare o gluma. O gluma la adresa goticului.
Pe de alta parte, la interior mi-a cam taiat rasuflarea. Jocul de lumini creat prin vitraliile de diferite culori, arcadele si senzatia de libertate sunt spectaculoase. Efectiv, e cea mai smechera constructie in care am intrat vreodata. Sau, cel putin, cea mai smechera catedrala / basilica in care am intrat vreodata. Bineinteles, pana termina ai nostri cu Catedrala Mantuirii Neamului. Sa vezi rusinea ce-i dam lu’ Gaudi.

Parc Guell e taramul lui Hansel si Gretel. Cateva casute de parca sunt construite in turta dulce. Parcul are o zona pentru care trebuie sa platesti si o alta libera, free for all. Personal, as merge pe ultima varianta. Nu cred ca cei 8.33 euro au fost cea mai buna investitie din ziua respectiva. Aleile superioare iti ofera o perspectiva interesanta asupra orasului; poate cel mai fain 360 de grade din oras. Go for it !

Asa cum spuneam si in intro, am ramas un pic confuz dupa toata experienta asta cu Barcelona. Asteptarile mele ar fi fost sa dau peste cel mai megasupertruper oras din lumea asta. Am gasit ceva frumos, cochet pe ici pe colo insa plin de turisti. Nu pot sa spun ca am gasit nici cele mai smechere baruri din cate am vazut pana acum, nici cea mai tare plaja, nici cea mai gustoasa mancare. Pana si orarul de autobuz merita cateva ajustari. Nu este Austria si nici Germania, lucrurile sunt relaxate. Suntem in Catalunia !

Zambeste in soare,

Bogdan

Lasă un răspuns

