Ture scurte de o zi sau o jumatate de zi

Pentru ca mai avem cateodata si ture scurte sau foarte scurte m-am gandit ca ar fi bine sa scriu despre ele, poate dam idei si altora cand au la dispozitie mai putin de o zi pentru o plimbare pe carari montane.

1. Traseu: Balea Lac (2030 m) – Saua Caprei (2249 m) – 1 h – Vf. Vanatoarea lui Buteanu (2507 m) – 1 h si retur.

In total sunt 4 ore turistic insa aceste ore sunt foaaarte generoase. Traseul se poate face lejer in 2 ore- 2 ore jumatate. Cu tot cu poze, mancat un sandwich, socializat cu alti turisti.

Ascensiunea este destul de abrupta si se castiga repede in alitudine. Insa pe cat de scurt si usurel este traseul, pe atat de frumoasa este privelistea de pe Vf. Vânătoarea lui Buteanu. Cred ca este printre cele mai frumoase privelisti pe care le-am vazut de la inaltime 🙂 Si este atat de aproape de Balea. De aici se pot vedea si varfurile Moldoveanu si Negoiu in departare (Moldoveanu pare asa de departe de’aici…parca ar fi peste 7 munti 🙂 si 7 mari).

15082013214

Trapezul acela din departare reprezinta varfurile Vistea si Moldoveanu

15082013226

Dovada ca am fost acolo 🙂

2. Traseu: Balea Lac (2040 m) – Saua Paltinului (2369 m)   – 50 min

Şaua Păltinului – Saua Doamnei (2294 m) – Vf. Laitel (2390 m) –

De la Vf Laitel traseul poate continua catre Vf. Negoiu tot pe banda rosie. Traseul intreg l-am facut acum vreo 2 ani. Descrierea o gasiti aici.  Pe atunci era deschisa Strunga Dracului. Acum insa este inchisa, asa ca se va ocoli pe Strunga Doamnei – .

Pana pe Vf Laitel am facut cam 2 ore dus, la fel de lejer – cu poze si socializat 🙂

DSC00450

Vf Laitel in 2011

DSC01742

..si in 2013

Noi am facut aceste 2 trasee inaintea concursului 2×2, a fost un fel de acomodare cu muntele dar si de relaxare in acelasi timp. Ambele trasee le-am facut alaturi de 2 oameni deosebiti pe care i-am intalnit pe prima urcare pe Vf. Vanatoarea lui Buteanu, Diana si Florin, astfel incat turele ni s-au parut si mai usoare avand parteneri de drum.

3. Traseu: Cheia Cabana Muntele Rosu(1260m) – Cabana Ciucas (1595m) – Vf. Ciucas(1954m) si retur.

Traseul urca pana la Cabana Muntele Rosu pe  . Pana aici se poate urca si cu masina (pe alt traseu 🙂 ) insa am inteles ca starea drumului nu e tocmai una buna.

De la Cabana Muntele Rosu pana la Cabana Ciucas traseul urmeaza marcaj . Timpul turistic e de 1 ½ – 1¾ oreDrumul urca si coboara pana la drumul forestier care urca spre Cabana Ciucas  destul de abrupt. Odata ajunsi aici vom urma traseul marcat cu   pana pe Vf Ciucas (1954m).

DSC01773

Cheia-Cabana Mt Rosu

DSC01785

O poza de pe varf 🙂


Pentru noi aceasta a fost o tura de antrenament pentru Semimaratonul Ciucas, asa ca de pe varf am ales sa mai coboram pana in Saua Tigailor (1745m) si sa urcam din nou pe varf. Apoi ne-am intors la masini in Cheia. Traseul asa cum l-am facut noi are 22 km si o diferenta de nivel pozitiva de 1400m.  Ne-a luat 4h 20 min, insa a fost o tura un pic mai rapida decat o tura de relaxare.

Cristina,

Lasă un răspuns

