Concediu: Day 8,9 – Sibiu – Balea Lac – Caltun – Vf Negoiu si retur

Chiar daca au trecut aproximativ 4 luni de la zilele frumoase ale concediului de vara si chiar daca peisajul de afara nu prea „bate” cu peisajul din ceea ce vreau sa va povestesc in continuare, revin cu o datorie mai veche; zilele 8 si 9 din concediul nostru.

Ziua 7 am terminat-o dupa un drum destul de lung de la cabana Podragu pana pe varful Moldoveanu si inapoi la Balea Lac asa ca spre seara am fost destul de obositi si dupa ce am pus cortul undeva in zona Cartisoarei am adormit amandoi ca „aia mici”….. nani, somn !!!

Ziua 8 s-a dovedit a fi oarecum intunecata de dimineata, mai mult aveam avertizarea meteo facuta de Vasile si de meteoblue.com cu o zi inainte cum ca are sa ploua spre Negoiu asa ca ne orientam repede si hotaram sa vizitam Sibiul, urmand a ne intoarce a doua zi pentru ultima drumetie pe munte. Facem bagajele, ne imbracam de oras 🙂 , mergem in Sibiu, ne invartim dupa un loc de parcare, parcam, ne plimbam prin centrul vechi, vizitam una alta, facem cateva poze si seara suntem inapoi pe Transfagarasan cu cortul pus si pregatind cina.

Curtea interioara a muzeului Bruckenthal

Pe marginea drumului

Mai dam un sms, mai verificam starea vremii

Ziua 9: Balea Lac – Varful Laita – Varful Laitel – Lacul Caltun – Strunga Dracului – Varful Negoiu – Strunga Doamnei – Lacul Caltun – Varful Laitel – Varful Laita.

Timp estimativ? habar n-am. Stiu doar ca este un traseu foarte fain si usor de facut intr-o singura zi de orice persoana care a mai fost de cateva ori pe munte. Drumul pe poarta pe o curba de nivel pana la urcarea spre Vf Laitel de unde, in compensatie, te poarta la vale spre Lacul si refugiul Caltun. Diferentele de altitudine nu sunt foarte mari, ne aflam totusi pe creasta, si alterneaza asa ca ai suficient timp pentru a te odihni din mers si a te bucura de ce vezi in jur. Personal mi se pare un traseu ideal pentru o tura de 1 zi sau pentru un weekend in care sa pui tabara la refugiul Caltun. De aici pana pe varful Negoiu avem cam 45 min – 1h in functie de cat de libera prindem Strunga Dracului. In ultimul timp a devenit o adevarata nebunie pentru toata lumea sa urce si sa coboare pe aici. Ascensiunea este relativ usoara si facilitate de lanturile prinse in stanca. Cu toate acestea trebuie avuta mare grija la pietrele mici (sau chiar mari) pe care le puteti disloca in momentul in care pasiti pentru a nu avea riscul de a le pravali peste cei de sub voi.O alta varianta de urcare/coborare spre varf este prin Strunga Doamnei. Asa cum ii spune si numele, acest traseu e mai bland mai usor si uimitor mult mai rapid. Noi am ales la coborare aceasta varianta si am fost tare surprins sa vad ca in 15 minute am ocolit toata strunga Dracului..
Intrucat au trecut aproape 4 luni de atunci detaliile picante le-am cam uitat asa ca va las sa va uitati la poze si va recomand pentru la vara acest traseu.

Ce-ti mai place sa te cocotzi 🙂

Cam asa arata urcarea pe Strunga Dracului

Cristina a fost tare incantata de traseu

Personal, cred ca e mai "misto" Negoiu decat Moldoveanu.

Cristina - priveliste de pe vf Negoiu

Inapoi spre Caltun si mai departe spre Balea.