Concediu: Day 7 – Cabana Podragu – Vistea – Moldoveanu

introducere: Ziua asta parea o fuga nebuna, cap – coada. Informatiile primite la cabana cum ca facem 3h-3h30′ pana pe varf coroborate cu dorinta noastra de a ne intoarce la Balea Lac pe un traseu necunoscut ne-au dat ceva de gandit. Am avut de ales intre a pleca fara bagaj spre varf si a ne intoarce la Podragu urmand sa mergem apoi pe banda albastra catre Fereastra Zmeilor (un drum ce implica sa cobori in 2 caldari pentru a reveni de fiecare data in top) sau sa mergem cu tot cu bagaj pana pe  Moldoveanu iar la intoarcere sa tinem drept pe creasta spre Podul Giurgiului si sa facem astfel in sens invers traseul de ziua trecuta.

Alergam un pic pe aici?

In timp turistic, cele 2 variante se descriu asa:

1. 3h30 (podragu – moldoveanu) – 3h intoarcere – 3h pe banda albastra pana in Fereastra – 1h30′-2h pana la Masina

2. 3h30 (podragu – moldoveanu ) – 2h30′ intoarcere in saua Podragu – 3h pana la Fereastra Zmeilor si inca 1h30′-2h pana la masina.. Problema era ca pe creasta am mai fost iar mersul cu tot rucsacul in spate pana pe Moldoveanu si retur ar fi fost cam obositor… ne gandim, analizam, mai intrebam pe unu, pe altu dar tot indecisi suntem. Avem 2 baieti ce au facut drumul asta (podragu moldoveanu ) in 8 ore, fara bagaj. Avem o batranica ce spune ca pe cruce albastra e mult mai lejer decat pe creasta, avem o cabaniera ce e de parere ca e foarte dificil sa urcam si sa coboram in cele 2 caldari si cateva grupuri sleiete de puteri ce spun ca nu se intorc in veci pe acest drum.

Decizia: Mergem fara bagaj pana pe vf, ne intoarcem si plecam sa urcam si sa coboram in cele 2 caldari. Plecam totusi la 7 dimineata ca sa avem timp in caz de ceva.

Cuprins:

6:00 suna ceasul – snooze

6:10 snooze 6:20 deschid ochii.. ceata, snooze

6:30 e o ceata de nedescris afara somn

7:00 ne dam jos din pat…

7:30 suntem in intarziere, da’ nu-i nimic, e inca ceata afara

8:00 purcedem.

E racoare si numai bine cat sa ne incalzim, suntem inca amortiti, adormiti si tocmai mancati. In urcarea spre saua Podragu depasim un grup de 4 baieti (tinerei, probabil la prima incursiune pe munte) iar din Sa incepem sa mergem intr-un ritm mai alert. Momentan nu prea avem ce admira pentru ca e ceata si oricum, scopul nostru este acela de a ajunge mai intai pe varf, dupa aia mai vedem.

Tine pasul !

Trecem la un moment dat pe langa o tabara de corturi.. amicii nemti de ziua trecuta; se pare ca nu au mai avut puterea sa treaca de Vistea, strang si urmeaza sa ne reintalnim cu ei un pic mai tarziu cand vom cobori de pe varf. Pana sus pe Moldoveanu nu stiu daca am mai vazut multe. Eram prea concentrat sa ajungem acolo; si asta cat mai repede. Am urcat pe Vistea super repede, nu ne-am oprit nu ne-am plans si acum pe bune… mai scutiti-ma cu replicilea alea cum ca urcarea pe Vistea e cea mai criminala, cum ca iti dai duhul acolo.. e un mic deal si asta basta. Pana si urcarea pe vf Toaca in Ceahlau e mai complicata. chiar si portiunea Balea – Saua Caprei e mai complicata, zau asa ! Intre Vistea si Moldoveanu este o mica custura ce se trece relativ usor cu putina atentia si in 5 minute esti pe acoperisul romaniei. Frumos, muica. Facem cateva poze, palavragim un pic cu tovarasii de drum, sunam pe acasa… una peste alta stam mai bine de jumatate de ora aici sus, dar merita.. pentru asta am venit. Odata cu noi, mai este un grup format din 3 baieti ce au plecat cu aproximativ 30′ min inaintea noastra de la Cabana Podragu si un tata cu baietelul lui de 12-13 ani ce plecasera la ora 6:00 si care aveau de gand sa se intoarca la Balea in acea seara. Timpul nostru pana aici, 1h45′ .

Super !
E Romania !

Drumul de intoarcere il facem mai lejer insa asa ca ne luam si o pauza de dulciuri si poze. Ne intersectam rand pe rand cu cei pe care i-am depasit in goana noastra spre varf, mai vb la telefon si iata-ne inapoi la cabana; sa tot fie 12:30 – 12:45. Cum suntem bine cu timpul ne luam o pauza de mancare, piure cu carnaciori si ceva dulciuri. Mancarea scumpa, 20 RON portia.

Cris pe Custura Moldoveanu – Vistea
Incepe sa se lase ceata

Trapezul (Vistea - Moldoveanu) in ceata

Vedere din Saua Podragu

In jurul orei 2, mai mult adormiti decat voiosi de traseul ce urma incepem sa urcam usurel spre Podragel. Ne intalnim cu alt grup, se plang maxim de traseu; oricum nu mai putem da inapoi acum. Din punctul meu de vedere, acest traseu ce trece pe langa Podragel si Arpas printr-o succesiune de urcari si coborari mai mult sau mai putin grele a fost de departe cea mai frumoasa portiune a zilei de azi. Pe moment zic ca nu vom face niciodata portiunea asta in sens invers insa acum, la peste 2 luni de cand am fost abia astept sa se faca vara si sa mergem din nou, de data asta in sensul greu. Cu totul, pana la masina am facut cam 4h30′

Lacul Podragel

Un pic de pauza

si din nou "la treaba"uite si-un pic de zapada

uite si-un pic de zapada

Pentru seara am coborat in Cartisoara unde ne-am putut pune cortul dupa bunul plac.