Concediu: Day 6 – De la Balea la Podragu

Traseu auto: Popasul Hacienda – Cartisoara – Transfagarasan – Balea Lac

Plecam undeva in jurul orei 8 de la pensiune si in nici 40 de minute incepem sa urcam pe Transfagarasan, o sosea superba ce taie muntele de la N spre S. Desi este perceputa ca o sosea dificila mie imi place la nebunie si chiar daca nu ne oprim expres pentru a face poze sau a admira peisajul avem timp si in mers sa ne bucuram de faptul ca suntem aici in loc de biroul ala dreptunghiular din piata Universitatii.
Odata ajunsi la Balea ne lovim de super-aglomeratie (e sarbatoare nationala, liber general, explicabil) insa ne parcam masinuta (cu 5 ron pe zi), dam o tura in jurul lacului pentru cateva poze si ne echipam de plecare.

Balea - lacul si cabana

Traseul pe care avem de gand sa-l facem este: Balea Lac – Lacul Capra – Fereastra Zmeilor – La 3 pasi de moarte – Podul Giurgiului – Saua Podragu – Vistea – Moldoveanu si retur pana la cabana Podragu, atat pentru mine cat si pentru Cristina acesta fiind un traseu nou.

Ok, acum ca am facut introducerea, hai sa intram in paine….
Undeva ora 11 ? poate 11 si-un pic. Luam casa in spinare si incepem usor pe triunghi albastru spre Lacul Capra. Ne este oarecum greu dupa 1 zi de leneveala si o noapte dormita in puf dar pana sus ne incalzim si apoi totul merge ca uns , dat cu vaselina ! Cu toate astea, in saua Capra ni se schimba un pic impresia despre timpii intermediari de astazi, pe indicator scrie 5-6 ore pana in saua Podragu , bai esti nebun?

In prim plan Cris si lacul Capra - in spate tabara de corturi

Mai avem prin preajma un grup de nemti ce au de gand sa campeze dincolo de Vistea si 2 tipi ce vor sa mearga „cat mai departe si sa ne intoarcem ca avem sotiile insarcinate”.  Noi le zicem ca mergem pana pe Moldoveanu si inapoi la Podragu, eroi !!

🙂

Primul popas il facem la fereastra zmeilor sau Portita Arpasului cum este denumita pe harta. Aici e locul unde din traseul principal de creasta (banda rosie) deviaza un traseu oarecum „direct” spre cabana Podragu (banda albastra). Tot de aici, coborand putin, se poate ajunge la refugiu (destul de cautat de turistii prezenti pe creasta zilele astea).  Facem poze, mancam, mai schimbam o vorba cu cei din jur; este o zi frumoasa iar Fagarasul este fenomenal.

Fereastra Zmeilor

Continuam pe „la 3 pasi de moarte” , o zona numai buna pentru cateva poze artistice. In principiu nu aveti nevoie de prea multe abilitati tehnice, ceva atentie si spirit de conservare fiind mai mult decat suficient. Numele portiunii este spectaculos, interpretarea unora devine insa infricosatoare, nici pe departe.

3 Pasi de Moarte

Acelasi loc, alta perspectiva

Mai departe, e frumos… frumos si atat ! prea multe epitete si metafore nu prea am pentru a descrie peisajul; te uiti in dreapta e fain, te uiti in stanga e ioi. In comparatie cu alte grupari muntoase, fagarasul e impunator, e „masiv” de la un capat la altu, varfurile sale iesind in evidenta natural, fara nici o urma de exagerare. Fata de Retezat ce se distinge prin varfurile solitare , Fagarasul este mult mai „legat”, astfel si traversarea lui mi se pare mult mai placuta. Chiar si varfurile „mai putin cunoscute” se transforma in „Uh, nice!. „

atingem Arpasul Mic 2461 m, un ciobanas cu cateva sute de oi, ceata si-un caine… coafura rezista

apoi vf Mircii 2461 m si lectie de geometrie…

TRAPEZUUUUL !!!!

Vistea – Moldoveanu;. E ca si cum te-ai uita la Bucegi tu fiind in Ploiesti, departe rau.

Singura portiune din ziua de azi ce parca nu s-a incadrat in acest peisaj fain a fost coborarea spre lacul Podul Giurgiului. Aici genunchii Cristinei au cedat si suntem nevoiti sa facem o pauza mai lunga. Ne schimbam totodata si obiectul intrucat pana pe Moldoveanu pare sa mai fie mult iar noi suntem cam obositi. Am facut cam 3 ore jumate de la Capra pana aici si ar mai fi cam 5-6 ore de lumina insa nu avem chef… mai bine mergem si stam pe iarba la Podragu. Decizia pare sa fie sigur cea mai buna si in momentul in care vorbind cu un grup de straini despre cat mai e pana pe varf primim o explicatie despre cum ei au facut in 2 zile drumul Moldoveanu – Podragu – Podu Giurgiului (avand de gand sa ajunga la balEa leik in seara asta). Cand le zicem ca noi am facut 3h jumate de la „balEa leik” si pana aici au tresarit imediat I-M-P-O-S-S-I-B-L-E , noh, zau ! chiar am facut si pauze si poze ba ne-am mai si speriat de niste caini la un moment dat.

In fine, ajungem in saua Podragu, ne minunam de indicatorul ce spune 3h30 – 4h pana pe Moldoveanu (eu credeam ca sunt maxim 2 h, lejer) si coboram usor prin ceata groasa spre Cabana Podragu .

Marmotzica !!!!!

Tin sa precizez ca am citit diverse opinii pe forumuri legat de preturi si comportamentul personalului de la Podragu, in general negative. Experienta proprie a fost insa una pozitiva si pe viitor voi reveni cu placere aici. Personal mi-a placut ca atat in sala de mese, wc cat si in dormitoare era curat dar si modul foarte ok in care mi s-a raspuns la diverse intrebari. Preturile sunt ok pe partea de cazare (30 RON patul avand in vedere ca esti la peste 2000 m si ai grup sanitar in cabana) insa un pic mai scump pe partea de mancare (aici clar n-as vrea sa mai dau 20 ron pe 2 linguri de pireu cu 2 mini carnaciori).

Seara am petrecut-o in jurul lacului, alaturi de prietenul nostru primusul, cu supa la plic si piure din fulgi.

Bucatarul Sef !

adica apa, sare, rosii, paste si alte legume !