DSH Corvin MTB – 2011

Cand: 16-17 iulie 2011
Unde: Hunedoara in special
Ce: DHS Corvin MTB 2011, Castelul Corvinilor, Transalpina
Cine: Eu, Cristina, Cristi, Corina, Dan, Ana, Vasile si Andreea;

Plecat pe la 6 seara din Bucuresti, asteptat in coloana aprox 2 ore pe valea Oltului, 400 km pana la destinatie si un concurs a doua zi.. asta a fost scenariul serii de vineri spre sambata. Am ajuns in tabara de corturi aproape de ora 03:30, pe la 04:00 dormeam iar la 07:00 trezirea ca e concurs.

Let's dance (Cristi, eu, Cristina si Andreea)

Si de data aceasta incep cursa din spate de tot; nu sunt eu miezul din franzela asa ca prefer sa depasesc in timpul cursei pe cine pot in loc sa ma feresc tot timpul sa nu-i incurc pe baietii mai buni din spate.
Pentru inceput traseul traverseaza o portiune din fostul combinat siderurgic, ce urmeaza a fi demolat pana la anul, asa ca luam o portie sanatoasa de praf in goana noastra nebuna. Imi simt dintii cum scrasnesc pe fiecare firicel de praf, ma gandesc si la ea bicicleta. Dupa ce ca nu dormisem decat 3 ore si nu mancasem aproape nimic de dimineata portiunea aceasta ma face sa ma revolt si cu greu ma abtin sa nu ma opresc si sa ma intorc.
Ajungem insa repejor la prima urcare din traseu, destul de usurica, schimb vitezele si incep sa pedalez sarguincios la deal; depasesc, depasesc, depasesc pana ajung in spatele Anei, cand, in momentul in care ma pregteam pentru depasirea zilei imi sare lantul. Ok zic.. hai ca-l punem la loc cumva; intoarce bicicleta cu fundu in sus, apuca lantu, murdareste-te, trage de lant.. lantu nu vrea sa se desprinda.. mai trage o data, murdareste-te pana la cot (lantul meu e uns cu toate alifiile, 70% din greutate e lant, 30% unsorile cu care l-am tot dat). Ma depaseste si Cristi pana mestesugaresc eu problema; termin intr-un final si hai la deal, zic. Bicicleta nu zice multe pentru ca dupa cateva pedale sare lantul din nou.

m-ai prins pe langa ea.. da' yo cred ca pixelu albastru e de vina

Ok fie, repetam operatiunea. Intre timp ma depaseste si Andreea.. „pot sa te ajut cu ceva?”, acum deja apare o lacrima in coltul ecranului, ca la desenele animate chinezesti…. „nu nu, e ok.. ma descurc”…. pe naiba !! aveam un lant si un schimbator reglate prost…
In fine, pun lant, ma pun in sa si gasesc eu o viteza din care pare ca nu sare asa ca ii dau pedala. Le ajung pe Andreea si Ana imediat iar apoi mi-l fixez in obiectiv pe Cristi.. undeva la 2-300 metri in fata. Nu simt ca ma fortez, dar nici la plimbare nu sunt asa ca la prima panta mai serioasa ma dau jos de pe ea si incerc sa o imping cat de repede, ca doar sunt maratonist, nu??? bullshit.. Il ajung la urcare pe Cristi, apoi el ma depaseste pe coborare, si parcurgem impreuna o bucata de drum. Reusesc sa trec insa in fata la o alta mica urcare si nu mai aveam sa-l vad pe Cristi pana la finish cand mi-a spus ca a cazut si s-a lovit destul de rau.

Pana la Ceckpoint 1 drumul urca destul de putin dar are cateva coborari foarte in viteza asa ca mai depasesc si ma tin dupa un baiat in rosu ce merge destul de bine. Coboram, coboram si undeva la 40 la ora tipu face brusc stanga… eu franez si incerc sa imi dau seama pe ce parte sa cad sa nu lovesc bicla prea tare. Nu prea am avut timp sa schimb si eu directia de mers asa ca am ales sa cad de buna voie decat sa ma impotrivesc si sa rup ceva. Ma adun de pe jos, si hai pe ei !!! Imi taie insa avantul primul CK asa ca ma opresc, mananc o banana, beau un isotonic, ma uit in spate dupa ai nostri.. nimic.

Dupa ce m-am adunat de pe jos

Plec mai departe, sper CK 2, mergand pe langa bicicleta la prima urcare; panta mica nu cerea asta doar ca-mi era cam lene asa ca am ramas in zona de confort si m-am rucat pe bicla imediat ce a inceput coborarea (destul de lunga, destul de in viteza) unde am adus „acul” spre 48 km/h. Am coborat, am ajuns in sat, am schimbat pe foaie mare si pinion mic, i-am dat 32-35 pe asfalt si cand sa fac stanga pe unde imi aratau organizatorii.. ce sa fie ce sa fie… „muicaaa.. ce de Jii !!”. Am ramas in mijlocul paraului neputand pedala in actuala configuratie a lantului. Ma dau jos, ma ud la sosoni, ma urc la loc si hai pe ei ! (cativa batrani stateau la poarta si incurajau concurentii: „maica, daca obositi, nu va fortati”).
Ajung si la Ck2, mai bag niste banane, puterea ursului. Coborarea de aici si pana aproape de vechiul tunel al mocanitei pe unde vom intra este destul de tehnica, printre multe pietre, asa ca mai reducem din viteza si ne concentram sa stam in sa (asta e relativ pt ca daca se oprea unu in fata erai obligat sa te dai jos, sa-l depaseti pe langa bicla si apoi te puneai la loc destul de greu).

Aici pic de pe ea

apoi o iau in mana

iar Crisu imi arata care e de fapt pozitia corecta

Ajung destul de ok la intrarea in tunel si dau repede dupa un baiat care era in fata mea ca sa nu mai scot eu frontala.. Pacaleala !!becul lui lumineaza ca un licurici in cosmos asa ca ies din tunel, scot frontala, mi-o leg de mana si ma bag la loc victorios. Tipul ma astepta pentru a merge impreuna doar ca spre ghinionul nostru, in loc sa avem farul din Alexandria acum avem 2 licurici jumate in cosmos; noh, las ca-i bine… cat de greu o fi sa mergi 800 m pe bicicleta fara sa vezi mare lucru? (daca scriu articolul asta este evident ca am reusit sa supravietuim deci echipa racheta a reusit din nou).
De la iesirea din tunel si pana la finish se mai urca doar foarte putin si apoi urmeaza o coborare destup de abrupta spre sosea; stau si aici in sa atata timp cat cei din fata merg, cand ei se dau jos sunt nevoit sa ma dau si eu asa ca nu apuc nici o poza din partea fotografilor. Cu toate astea ma bucur insa ca am ajuns la asfalt si ca nu mai avem mult. Trag de mine cu ultimele puteri , 37-40 km/h doar ca se pare ca sic eilalti trag tare asa ca nu reusesc sa maid epasesc pana la finish decat o fata ce avea pana. Trec linia de sosire in 2h34′, al 25-lea in categorie si pe 91/163 la open masculin.

ultimii 15m 🙂

Nu apuc sa ma dezmeticesc bine, sa beau si eu o apa plata ca omul , cin’ sa fie, cin’ sa fie, este Crisu !!!! Undeva la cateva minute dupa mine apare Cristinica. Locul 5 la categorie si locul 13 din 53 la general;

Crisu, la cateva minute dupa mine. Locul 5 la fete, 18-25 ani !!

Rezultate Jet Power Team:

Traseu Hobby:
Dan: 10/36 categorie, locul 30/164 general
Blond: locul 25/36 categorie, locul 91/164 general
Cristi: locul 28/53 categorie, locul 106/164 general
Cristina: locul 5/19 categorie, locul 13 din 53 general
Ana:locul 7/19 categorie, locul 16/53 general
Andreea: 14/19 categorie, locul 30/53 general
Traseu Race:
Vasile: 18/34 categorie, 63/154 general

Feedback Concurs:

Nu am foarte mult de comentat aici. A fost organizat exceptional. Traseul , cel de hobby, a fost ciclabil 98%, checkpointuri aprovizionate ok si suficiente, oamenii foarte primitori. Muzica de la fionish, mentionarea numelui fiecarui finisher si locul pe care il ocupa plus after party-ul de dupa au facut din acest concurs ceva frumos. Un plus il reprezinta si amenajarea unui loc pentru spalatul bicicletelor (5-6 furtune cu presiune) si gulashul de dupa, bestial. !!
Printre minusurile acestui eveniment trebuie mentionati cei 2 km de praf in care ne-am „balacit” cu totii la inceputul turei si faptul ca pachetele de concurs nu au fost complete la toti participantii iar tricourile s-au dat la intamplare si nu dupa cum fiecare a specificat in formularul de inscriere. Noi ne-am inregistrat online si ne-am ridicat pachetul de concurs a doua zi… spre surprinderea noastra, fetele care cerusera tricou S au trebuit sa se multumeasca cu L pe motiv ca altii si-au schimat tricourile ca nu le erau bune marimile comandate de ei. Nu e corect si nu e frumos.
The day after – Castelul Corvinilor, Transalpina si autostrada Pitesti-Bucuresti

Casteul dateaza inca din secolul XV, fiind una dintre cele mai importante proprietati ale lui Iancu de Hunedoara si unul dintre obiectivele ce trebuie neaparat vizitate in Romania. Desi Castelul a ars intr-o proportie destul de mare la incendiul din 1854, acesta a fost restaurat conform cu planurile initiale. Ulterior, in timpul restaurarilor din secolul XX s-au mai facut anumite schimbari. A mai aparut cate un turnulet, cate o treaba… ca la lego :). Pe lanaga acest lucru, avand in vedere ca inca se lucreaza, multe portiuni din castl sunt inchise asa ca voi reveni cu siguranta cand acesta va fi 100% vizitabil.  Taxa de intrare este de 10 ron pentru adulti sau 5 RON pentru studenti + 5 RON permisul foto.

vedere de ansamblu

Curtea interioara

Curtea interioara

Drumul nostru a continuat spre Obirsia Lotrului unde am avut proasta inspiratie sa ne oprim pentru a manca ceva. Daca treceti pe aici in weekend, nu va opriti, nu, nu, nu. Dureaza 2 ore sa va aduca mancarea si inca o ora nota de plata. Servirea este sub orice critica iar scuzele aduse sunt aceleasi de fiecare data: „nu facem fatza”. Una e sa nu faci fatza si alta e sa ai o atitudine scarbita.
Urcam in continuare pe Transalpina si de undeva din varf ne dam drumul cu bicicletele. Transalpina este cea mai inalta sosea din Romania si pe cat de inalta pe atat de frumoasa. Din pacate nu este asfaltata integral drept urmare traficul este inchis (cu toate astea sunt foarte multe masini).

Acolo jos in vale trebuie sa ajungem

E super frig dar ideea de a cobori pe bicicleta cu peste 60 km/h ne face sa uitam de asta asa ca eu, Cristina, Vasile, Andreea si ulterior Cristi ne dam biclele jos si avem parte de 30 km fantastici; 69.1 km/h maxim speed; average undeva la 55 km/h.

Cica doar coboram... vrajealaaa !!!! se si urca putin, eram lesinat de caldura la cate pulovere aveam pe mine 🙂

Continuam traseul pe directia Ramnicul Valcea – Pitesti – Bucuresti. Incepem sa primit telefoane de acasa cum ca este furtuna; in unele parti au cazut copacii, in altele ploua de cateva ore torential si unii au ramas chiar fara curent. Suntem totusi cu psihicul in zona de confort intrucat sarim peste clasica oprire la micii de pe dealul negru si speram sa ajungem acasa destul de devreme. Motorina nu prea avem, , suntemm undeva pe rosu.
Incet incet intram si noi in zona de furtuna despre care tot auzisem si personal ma bucur ca ne mai spala bicicletele de praf. Se aprinde becul rosul de motorina. Suntem depasiti si de altii cu biciclete pe masini; ajungem in Pitesti, o luam pe sub pod si hop pe autostrada, inca 120 km; becul rosu la motorina este inca aprins.
km 115
km 114
km 113
km 112

km 105
Becul incepe sa palpaie; tensiunea creste
v-am zis ca afara era furtuna in toata regula ? in fine,
km 103
km 102
palpaieeee… 🙂

urmeaza niste „#$^$#&#^$*# #%#&#$#$# $#$# $# $# $#@  @#$#@#@”

km 100
km 99
..
km 97

tragem pe dreapta, butonul palpaie ca „dracii aia negri”

urmeaza niste „#$^$#&#^$*# #%#&#$#$# $#$# $# $# $#@ @#$#@#@”.
liniste,
iar niste „#$^$#&#^$*# #%#&#$#$# $#$# $# $# $#@ #$#@#@”
liniste

Ii sunam pe cei din spate, Dan in speta. Si asteptam cuminti. Se face planul despre ce vo scrie pe blog, despre diferenta dintre „am ramas fara motorina” si „era sa ramanem fara motorina” concluzia fiind ca „era sa ramanem fara motorina”. Cautam benzinarii pe internet.. cica ar fi una peste 2 km. Nu ne incumetam sa plecam asa ca mai asteptam aprox 30 minute si intr-un final salvator turnam motorina din sticla de 2 litri; mai in rezervor, mai pe maini, cum puteam si noi. Daca aprindeai un foc cerd ca explodam 🙂

gata, acum avem motorina !!!

Per total a fost un weekend deosebit si abia astept concursul de anul viitor,
Pana atunci.. carari cu soare !
Bogdan,

3 gânduri despre “DSH Corvin MTB – 2011

  1. Felicitari pentru rezultate! 🙂
    Sofer de camion vand motorina de calitate la pret avantajos… rog contactati-ma la 0740.365.xxx

  2. Bai frate! Ce ochi critic ! Nu mai poate sa o ia omu’ in mana (bicicleta) ca sar toti pe el.
    Daca e motorina de la Petrom iau:) . Cate e kilu’ ? Rog seriozitate.

Lasă un răspuns

